Wednesday 21 January 2015

Sosyal Medya'da Kozmetik Terimleri

Bu yazinin konusu bir cesit empati. Hangi konuda diyeceksiniz, dusunuyorum da blog okuyucusu olarak bilmedigim terimlerin guzellik bloglarinda ve Instagram hesaplarinda bol miktar kullaniliyor olmasi beni de rahatsiz edebilir miydi?

Guzellik ve bakimla ilgili birseyler ogrenmek veya okumak icin internet kanaliyla bloglari ve/veya instagram hesaplarini takip ediyor fakat sadece Turkce biliyorum diyelim, Araya yabanci kelimeler serpistirilmis. Dil bilip bilmemem hic farketmez, Turkce bloglarda ikamesi bulunmak icin hic ugrasilmadan kullanilan ingilizce kelimelerden rahatsiz oluyor olabilirdim. Deyim niteligindeki soz gruplarini sozluk de kullansam anlayamamis olabilirdim. Farkli bir dunyadan sarkilar calan bu Instagram hesaplarini, bloglari takip etmek istemiyor olabilirdim. Sayilanlarin hicbiri degilse bile simdi bu en moda kozmetik terimlerinin anlamlarini okumaktan zevk duyacagim da diyebilirsiniz:)

Bunu zaman zaman ben de yapiyor isem bu yazida da affimi istiyor ve nacizane faydali olmasi icin aklima gelenlerden olusan bi listeyi siraliyorum:

*Hit the pan : Düzenli kullanimla kozmetik ürününün kabının dibini gorülebileceği kadar tüketilmesi durumu. Far paletinde paletin dibinin gorunmesi, kavanozdaki urunun kullanilip kabin gorunmesi gibi..

*Wishlist : dilek listesi (almak istenilen urunlerin listesi tutulup hayali kurulan ve hayata gecirilen alisverisin saadet zinciri :) çok gülerim hep gülerim buna. Vişlistimdeki urunler sunlar vs vs:p 

*Project pan: Kozmetik alışverişinde ipin ucunu kaçırdığınızı anlayıp bir sure bu anlamda alışveriş yapmama ve elindeki ürünleri bitirme kararı alma durumudur. Kisi project pan yaparak bir sure kozmetik almayarak ornegin o ay 100 TL kenara ayirip bu parayi birine bir fayda saglamak uzere kullanacagini planlayabilir desekkk ( var var boyleleri :)


*High end : Yuksek fiyatli kozmetik urunlere verilen isimdir. Ust tabaka insanlara (bu siniflamadan bahseden ben degilim, firmalar.) hitap ettigini dusunen firmalardir. Chanel, Christian Dior gibi..

*Drugstore : Esas anlami eczanevari magazalar olmakla birlikte Turkiye’deki karsigili ‘high end’ urunlerin alternatifi olabilecek daha uygun fiyatli markalarin satildigi yerler. Gratis, Watsons, Rossmann gibi.. Drugstore markalari da: Max Factor, Loreal gibi..

*Vegan: Hicbir hayvansal gidaya ve urune yaklasmayan kisilerdir. Veganlik vejetaryanligin bir ust mertebesi kabul edilip, hayvanlarin etinin yemek veya hayvanlarin ve hayvan urunlerinin ticarete konu edilmesini yanlis bulurlar. Orn: Vegan oldugum icin hayvan testleri yapan urun almiyorum, keci sutlu losyon almiyorum vb ifadeler duyabilirsiniz..

*Dupe: Alternatif anlaminda kullanilir. Benzer bir beklentiyi daha uygun fiyata karsilayabilecek urune ‘dupe’ deniyor. Orneklemek gerekir ise; Mac bir ruja Wet n Wild marka bir rujun alternatif olarak gosterilmesi Wet n Wild urunun ‘dupe’ olarak ifade edilmesi durumudur.

Aklima gelenler bunlar suan. Kimse de kozmetik gurusu olarak dogmadi degil mi?  :)

Sevgiler,
Balbakim

8 comments:

  1. Ahhahh! Harika bir paylaşım olmuş. Keşke birazcık daha erken olsaydı bu kozmetik sözlüğü, anlamak için boş yere kafa patlatmazdım. :)

    ReplyDelete
  2. Iyi bir konuya parmak basmissiniz :) bu liste uzar gider, çok kızıyorum alınıp oldugu gibi kullanılmasina bu sözlerin ama zaman zaman ben de yapmıyor değilim :( benim de bir bitirme projesi baslatmam lazım zira ipin ucu çok uzaklara kaçtı :( sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ozet gecmeye calistim, simdi aklima gelenler oldu da, artik sonraki yazilara :) Tesekkur ettim :)

      Delete
  3. Ne güzel bir yazı olmuş! :)

    Dupe yerine muadil demeyi tercih ediyorum ben de. Blog tutmaya ilk başladığımda böyle bir sözlüğün olmaması ise benim şanssızlığım olsun :)

    Bir de ben katkıda bulunayım affına sığınarak, bir ruju MLBB olarak nitelendiren kimi türk/yabancı arkadaşlarımız oluyo. Açılımı "my lips but better" yani dudak rengimizle aynı veya bir iki ton daha koyusu/daha güzeli :)) anlayana kadar bayaa mesai harcadım da :p :)

    ReplyDelete
  4. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş canım emeğine sağlık kozmetikle pek ilgilenmeyenler bu terimleri anlamakta zorluk çekiyor bazen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim ♡ Faydalı olursa ne mutlu bana :)

      Delete