Thursday 8 January 2015

Mucizenin Adı : SHEA BUTTER

Onsoz: Okuyacaginiz yazi bol miktarda ovgu icerecektir. Abartma sanati bu yaziya aksettirilmemis olup anlatilanlarin tamami urun tarafindan hakedilen tanimlamalardir.
Hakkinda hicbirsey duymamis veya daha fazla bilgi sahibi olmak isteyen kisilere yazmak ve anlatmak icin sabirsizlandigim hatta klavyede parmaklarimin birbirine dolandigi bu mucizenin adi ‘Shea butter’ diger adiyla ‘Karite yagi’.


Karite yagi Afrika’da yogun olarak Togo, Gana, Burkina Faso gibi ulkelerde bolca yetisen Karite agacinin meyvesinden elde edilip, agacin meyve vermesi en az 25 yil gerektiriyor-mus. Bahsi gecen ulkeler Dunya’nin gelir duzeyi en dusuk ulkelerinden olup (ozellikle Burkina Faso’da) bu ulkelerdeki en onemli gelir kaynagi shea butter ihracatidir. Afrikada seri uretimin yapilabilecegi endustriyel gelismislik duzeyi yetersiz oldugundan yerli halk (ozellikle kadinlar) karite yagini ilkel yontemlerle elde edip saf olarak yabanci kozmetik firmalara dis satimini gerceklestiriyor. Sizin elinize bu yagin %100 organik olarak ulasmasi ise urunu satin almadan once satin aldiginiz marka ve icerigi hakkinda iyi bir arastirma yapmanizi gerektiriyor bence. Tabiki en iyi karite yagi %100 organik ve saf olani.

Kokusu / Rengi / Kivami: Hos bir kokusu var, odunsu veya kuruyemis tinisi olan bir koku. Egzotik bir koku diye de anlatilabilir ama ben bu koku tanimlama isinde gercekten cok basarisizim. Sarimsi, fildisi gibi bir rengi var. Gorselde membaginda cekilmis bir kare bulabilirsiniz :) Shea butter kivam olarak adindan da anlasilacagi gibi hem renk hem de kivam olarak tereyagi kivamli bir yag.

Kullanimi: Cilt bu yagi cok hizli ve guzel emiyor, yagli bir his birakmiyor. Cok az miktarlarda kullanmaniz yeterli oluyor. Shea butter asagida detayli okuyabileceginiz uzere tum vucutta kullanilabilen kati bir yag.

Ne Amacla Kullanilabilir?: Shea butter etkileri gercekten mucize diye adlandirilabilecek cinsten. Kullanim alani cokca oldugundan kisim kisim asagida siralayacagim.
1)      CIlt Bakimi:
·         Ileri derece kuru cilt tipleri dahil olmak uzere cildi yaglandirmayan cok saglam bir nemlendirici ozelligi tasiyor. Nem maskesi olarak haftada bir kullanilabilir ancak gunluk kullanim icin Loccitane %25 tercih edebilebilir. %100 shea butter yuzde emilmeyebiliyor ve her gun kullanimda akne yapabilir.
·         Ciltte pullanma, cilt catlaklari, cilt deformasyonlari, yara ve yanik hasarlari, sedef rahatsizligi gibi sikayetleri olan kisiler cokca faydasini gorebiliyor.
·         Ayaklarda,  diz kapagi ve  dirsek gibi kuruluk giderici bakim ihtiyaci olan bolgeler icin nemlendirici ve yumusatici etkisiyle kullanilabilir.
·         El ve ayaktaki nasirlar icin de kullanilabiliyor, guzel bir sekilde yumusatiyor.
·         Tirnak etleri icin ve manikur oncesinde rahatlikla kullanilabiliyor.
·         Yanlis guneslenme ile cilde verilen hasarin bertaraf edilmesi icin de harika bir urun kendisi.
·         Erkekler  tiras sonrasi yuzlerinde az miktar kullanarak inanilmaz memnun kalabiliyor.
·         Kirisiklarla basetmek icin de kullanilabilecegi soylenen karite yagi ile ilgili boyle bir deneyimim yok.
·         Kolajen uretimini artirdigi soyleniyor. Bu veri de dogrudur diyemiyorum ancak o anda aklima su bilgi geliyorki; anti-aging ve yapilandirici hemen hemen butun yuz bakim kremlerinde shea butter icerigi var. Bu amacla uretilmis kozmetik urunlerin icerigine bakarsaniz shea butter yazisini gorursunuz.
·         Ruzgar, gunes ve  sogugun etkilerinden koruyucu olarak kullanilabilir.
·         Kisin parsel parsel kuruyup catlamis dudaklari bile sihirli bir sekilde iyilestirebilcek guce sahip shea butter in doganin bize bir armagani oldugunu dusunuyorum.
·         Son olarak organik bir urun kullanmanin verdigi ic huzur. Nirvanaya yakin bir nokta.

2)      Sac Bakimi:
·         Shea butter sac bakimi konusunda guclu bir bakim urunu. Benim icin argan yaginin pabucunu dama atmistir. Hindistan cevizi yagi ve hint yaginin icine bir miktar shea butter katarak sac bakim kombosu yaratabilirsiniz. Az miktari sac uclari ve boylarina uygulayarak  sacinizi nemlendirebilir, kopma ve kirilmayi da onlemis oluyorsunuz. Ben sac diplerime surdugum maskeye de katiyorum. Sac diplerinde kasinti,pullanma sorunu olanlar icin soyluyorum: hindistan cevizi yagi ile birlikte derdinize derman olacaktir.
·         Islem gormus saclar icin guzel etkiler gosterebilir.  Haftada bir bakim yaglarinizin icine katarak veya saf olarak kullanabilirsiniz.
·         Sac sekillendirmede cok az bir miktar ile hem sacinizda durulama gerektirmeyen bir nemlendirme hem de bakim yapma sansiniz var.
·         Ve yine; organik bir urun kullanmanin verdigi ic huzur. Nirvanaya yakin o nokta.

Icerigi: Saf shea butter yuksek miktarda  A,D  ve E vitamini iceriyor. SPF 3 kadar gunes koruma faktorunu bunyesinde barindiriyor. Lutfen satin alacaginiz bu urunun organik sertifikasi olmasina ozen gosterin.

Nasil Temin Edebilirim?: Turkiye’de kolay ulasabileceginiz birkac shea butter satici firma ;  Doa Kozmetik, The Body Shop, The Premium Organics, Cyrene, Loccitane. Online alisveris kanaliyla ve yetkili satis noktalarindan kolaylikla temin edilebilir.

Fiyati: Shea butter fiyati satin aldiginiz satis kanalina, urunun markasina, gramajina ve saflik derecesine gore degisiyor tabiki. Afrikada 1 kg fiyati saniyorumki Turkiye 50 ml urun fiyatina denk geliyor. (Matematigim beni yaniltmiyorsa :) Yukarida siraladigim birkac markaya ait guncel shea butter fiyati su sekilde:
·         Doa Kozmetik %100 Shea Butter : Inanilmasi guctur 100 ml gramaj ile 10 TL’ye satiliyor.
·         The Body Shop:  Saf shea yagi satmadigindan ve el,dudak,vucut icin ayri ayri uretilmis oldugundan fiyat bilgisi de degisken. Ihtiyaciniza gore secim yapabilirsiniz.Icerik %100 shea yagi degil bu arada.
·         The Premium Organics %100 Shea Butter: 50 ml gramajla 20 TL’ye satiliyor
·         Cyrene %100 Shea Butter:  50 ml gramaj ile 38 TL’ye satiliyor.
·         Loccitane %100 Shea Butter: 150 ml gramajla suan  115 TL olarak satiliyor. Ben Loccitane kullaniyorum.

Fiyat konusunda bir not: Shea butter Turkiye’de suan en uygun doa kozmetikten alinabilir gibi duruyor. 10 TL gibi bir fiyati var ama safligi konusunda bir fikrim yok cunku bu markadan shea butter kullanmadim. %100 shea butter oldugu konusunda firmanin yalancisiyim. Doa Kozmetik Afrika’da yagin cok ucuz olmasi sebebiyle urunu bu kadar ucuza sattiklarini her firsatta acikliyor fakat kozmetik bakim urunlerine yuzlerce lira dokmeye alismis insanlara mucizevi bir urunu cuzi miktarlara satin almak garip geliyor. Aslinda bu noktada belki de sorgulanmasi gereken urunun neden bu kadar ucuza satildigi degil kozmetik sektorunun pazarlama stratejileri ile urunleri cebimize nekadar abartiyla yansittigidir. Oyleki piyasada yuzlerce placebo kremin kol gezdigini dusunuyorum.
Artik onsozun hakkini verdigime kanaat gerektirerek de yaziyi bitiriyorum. Atladigim bir nokta var mi bilmiyorum, umarim biraz fikir verebilmisimdir.

Son soz: Shea butter kesfettikten sonra cogunda hayal ettigimiz sonuclari elde edemememize ragmen satin almaya devam ettigimiz bilimum kozmetik markasina ve urunlerine verilen paralar icin derinden uzulebilir ve agit yakabilirsiniz. En azindan benim hissiyatim bu yonde. Henuz shea butter ile tanismamis biri iseniz kesinlikle bir adet edinin, ve lutfen deneyimlerinizi benimle de paylasin. 

Sevgiler,
Balbakim


12 comments:

  1. Doa kozmetikle baslasim shea butter macerama soguttu bile diyebilirim ama Cyrene ve Loccitane gizli kalan askimi cikarçıkardı ortaya ♡♡kitasla4sam acik ara Cyrene derim ki hem yerli hem uygun hem kaliteli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet Kermy'cim ben de Cyrene kullaniyorum, Doa Kozmetik fiyatının ucuz bulunmasi ile ilgili yorumumu iletebilmek için son kısımda biraz üzerinde durdum :)

      Delete
  2. Masrafa soktun beni diyorum başka da bir şey demiyorum. Her türlü bakıma (saç baş tırnak dudak kaş kirpik vs.) meraklı olan ben konu böyle yağdı kremdi ve türevleri olunca dayanamıyorum. Sen bu kadar övmüşsün almayak da ne yapak? Meraktan ölelim mi demi ama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ama ben o önsözü bosuna mi yazdim :) Insallah begenirsin ya :)

      Delete
  3. Shea butter hakkında bilgi ararken blogunuza rastladım ve bunun için kendimi çok şanslı hissediyorum. :) Henüz bu paylaşım dışında herhangi bir paylaşımınızı okumadım; bugünün okuma keyfi sizsiniz o halde. :) Görüşmek üzere...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne kadar guzel bir yorum, cok tesekkur ederim. Umarim faydali olur sizin icin de :)

      Delete
  4. Peki nemlendirici olarak yuze kullanmak sivilce yapmiyor mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Direk kullanmak için biraz ağır olabiliyor evet. Çok kuru olduğu zamanlarda arada direk yüze sürülebilir bence. Ayrıcayüz için kullanılan bütün kaliteli ve etkili kremlerin etken maddesinin shea butter olduğunu görebilirsiniz.
      Ben ayrıca her gün göz çizgi kısımlarıma (kazayağı bölgesi) göz kremine ek olarak sürüyorum Loccitane marka olanından. Çok güzel nemlendiriyor ve yağ bezesi de olmadı. (Göz çevrem çok kuru) 
      Sevgiler ♡

      Delete

      Delete
  5. Merhaba hamileyim çatlak oluşumunu önlemek amacıyla göbeğime nemlendirici diye kullanabilir miyim ?

    tşk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onun için en iyi yağ tatlı badem yağı. Yalnız kullananlar kıllanma yaptığını söylüyor ama çok etkiliymiş. Bilgilerinize..

      Delete
  6. Merhaba! Yukarıda adını geçirdiğiniz zincir kozmetik markaları bu yağı Afrika'lı kadınlardan inanılmaz ucuz fiyatlara alıp, biraz süsleyip ve esans ekleyip dudak uçuklatacak fiyatlara satıyorlar. Babam pilot olduğu için biliyorum. Bir uçuşundan 300 gram gibi bir miktarını getirmişti sadece 20 tl gibi bir fiyata almıştı. Bu kapitalist düzenden bıktım!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba, çok doğru bir yorum maalesef. Bazı firmalar bu konuda bizi rahatlatmak için "fair trade" ifadesine yer veriyorlar ancak dunyadaki sömürü düzeni apaçık ortada..

      Delete