Wednesday 7 January 2015

Doğal Tonik - Maden Suyu


Vucutta eksilen minerallerin telafisi için uzmanlar tarafından önerilen günde mutlaka en az 1 max 2 sise maden suyunun faydası çok oldugu biliniyor. Maden suyu vucutta bulunan toksinlerin hizli bir sekilde disa atilmasini sagliyor. Icilebildigi gibi bunun yanında bize bakim konusunda da bir faydasi var.Maden suyu icerdigi zengin mineraller sebebi ile cilt icin cok faydalidir ve bilinen en doğal¸en ucuz tonik olma ozelligi tasiyor.

Yuzunuzu temizleme asamasindan sonra acilan gozeneklerinizin tonik kullanilarak tekrar sikilasmasi gerekir. Bu asamada tonik kullanilmamasi halinde yag/kir ile tikanmasi ile akne sorunlari, gozenek genislemesi ve cildin hava alamayisindan dogan sorunlar bas gosterir.

Siz de tonik kullanırken icerik karmasasiyla boğulmak istemiyorsanız sizin de ya temiz içerikli ve iyi araştırdığınız markalarin toniklerini (ben de bildiklerimi ayrı ayrı post edeceğim) veya maden suyunu kullanmaniz faydali olacaktir.



Peki maden suyunu tonik olarak veya nasıl kullanabiliriz? Bildiklerimi su sekilde sıralayabilirim:

☆Öncelikle (bence) icerken kesinlikle sade maden suyu olmalı. Meyvelisi çok şeker içeriyor. Yüzümüze zaten sürmeyiz meyvelisini. Değil mi?? :)
☆Diğer tonikler gibi bi pamuğa döküp yüzünüze sürebilirsiniz. Bu basit uygulama seklinde hazir toniklerden bir farklilik gostermeyecek.
☆Maden suyunu buz kalıplarına döküp buzlukta dondurarak, yüzünüzde bir parca buzu gezdirdiginizde hem buzun hem maden suyunun etkisi ile mükemmel sonuçlar alabilirsiniz. Özellikle sabah yüzü şiş uyananlar ve gözenek sorunu olanlar 1 parca donmus maden suyu yuzundeki sislikten hemen kurtulabilir ve gozenekleri duzenli kullanimla toparlanabilir.
☆Drugstore'lardan cüzi fiyatlara alacağınız fısfıslı şişeye koyup, bu (temiz ve sadece maden suyu için kullanılmış) şişeyi de dolapta muhafaza ederseniz, yüzünüze sabah akşam 2 fıs ile ferahlar, cildi rahatlatır ve tonik etkisi yaratırsınız.
☆Cildinizi yikar gibi de maden suyunu bolca uygulayabilirsiniz. Bu da bir secenek.
Maden suyununun gulsuyu veya elma sirkesi ile karistirilabilecegi de soyleniyordu fakat bunu ben hic demedim acikcasi. 

Maden suyu ile ilgili bilmemiz gerekenler bu kadar mı? Duyduğumuz herşeyi yüzümüze süremeyecegimiz icin yanit ‘hayir’.

Paylaşımlarımın tamamen kendi kişisel ilgimden kaynaklı bilgi ve deneyimlerimden oluştuğunu, bu konuda herhangi bir uzmanlığım/eğitimim olmadığını ve adi gecen urunlerin reklamın da 'R'sini amaç edinmediğini buraya not edip devam ediyorum.

İçtigimiz ve yüzümüze de kullandigimiz dogal maden suyunun piyasada satılan her örneği güvenilir değil. 

Sağlık bakanlığının açıkladığı ve hem kaynağından hem de piyasa ürünlerinden alınan örneklerden çıkan sonuçlara göre; ornekleri teste tabi tutulan 20 maden suyundan birinde hem nitrit hem de amonyak tespit edilmiş. En cok kullanilan markalardan biri en yüksek oranda olmak üzere (buna baya şaşırdım) birkaç markada nitrit (kanserojen) tespit edilmiş. Peki bu maddelerin kaynak sularinda isi ne derseniz ben de öğrendimki nitrit evsel ve endüstriyel atıklar ve tarımda kullanılan gübrelerden kaynaklanıyor. Demekki firmalar kaynak havzalarını ve çevresini yeterince koruyamıyorlar.

Ben maden suyu konusunda cekinmeden soyleyebilirimki Beypazarı markasına güveniyorum. İçiyorum da, yüzüme de tonik olarak kullaniyorum. Duzenli bir kullanim sart degil herhangi bir tonik kullaniyorsaniz bile zaman zaman dolapta muhafaza ettiginiz maden suyunu yuzunuze kompres yapmak icin de kullanabilirsiniz Farklı şehirde isem onu bulana kadar marketleri arıyorum:) A101'lerde sürekli, Migros'larda zaman zaman satışa sunuluyor. Umarım Beypazarı da bizi ilerde üzmez. 

Sevgiler
Balbakim

5 comments:

  1. Bir dönem ben de buz kalıplarında maden suyunu dondurup buzu yüzümde gezdirmiştim. İçine limon da sıkmıştım okuduğum sitede öyke yazıyor. Benim kullandığım diğer doğal olduğunu düşündüğüm tonik ise otacının güllü suyu. Onunla ilgili yorumun var mı? Diğer gül sularının kokusu bana ağır geliyor, bi tek otacı kullanabiliyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet canim gulsuyu da tonik amacli kullanilabilir aynen. Ama maden suyunun sıkılastirma ozelligini gulsuyunda cildi yumusatma olarak gorebilirsin. Gulsuyu ayrintili yazisini da yazacagim. Blogumu ve instagramda @balbakim hesabimi takipte kal:)

      Delete
  2. Maden suyunun cildi genç tuttuğunu duymuştum faydalı bir paylaşım :)
    Bu arada blogunuza izleyici gadgeti eklerseniz daha fazla kişiye ulaşırsınız ben de bloguma beklerim sevgiler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog henuz cok yeni oldugu icin eksikler mevcut:) Gelisecek insallah Tesekkurler:)

      Delete
  3. bende uzun süre gül suyunu tonik olarak kullandım ama cildim kaarma ve yağlıya dönük toniğin sıkılaştırdığını bilmiyordum.ama kullanıcam kesınlıkle:)bu arada bende bloguma beklerım:)

    ReplyDelete