Sunday 8 February 2015

AHA nedir? AHA’lı Ürünler ile Cilt Lekelerinden ve Yaşlanma Izlerinden Kurtulmak

AHA nedir? Acilimi Alfa Hidroksi Asitleri (AHA) olup aslen kendileri meyve asitleridir.
Asit mi ?? Asit deyince hemen ‘Aman Allahim!’, ‘Nasil yanii?’, ‘OMG!’, ‘Jesus Christ!’ (tamam abartiyorum:))  tepkileri verebilirsiniz ancak bi an sakin olalim ve her asidin yakici zarar verici manaya geldigi sanini kenara birakip, yedigimiz ictigimiz seylerin icerisinde de asit bulundugunu ve cilt icin faydali olan asitlerin varligini bilelim. En basitinden limonun asidik ozelligini duymusuzdur.
Ne icin Kullanilir?  AHA’li urun kullaniminda derinin ust tabakasini nazikce soyup alttan taze lekesiz ve yenilenmis canli cildin belirmesini saglamak temel amac. Gozeneklerin temizlenmesi, cildin aydinlanmasi ve akne gorunumunun azalmasi da elde edilmesi amaclanan diger sonuclardan. AHA’lari yaşlanan cildin kendini onarmasına yardımcı maddeler olarak ve ayrica leke ve izlerden kurtulmak icin kozmetik urunlerin kimisinin icerisinde kullanildigini gorebilirsiniz. Alfa hidroksi asitlerinin (AHA) tek gorevi cildi soyuyor olmak degil. Cildin elastikiyetini artirmak ve kolajen uretimini tetikleyip doku kalitesini artirmayi da gorev biliyor AHA’lar.
Dogru mu anladim? Yani burdan anlamam gereken, ben yaslandikca gardi dusen ve elastikiyet kabiliyeti azalan cildimin kolajen uretimi ve elastikiyet artirimi icin AHA’lardan faydalanabilecegidir oyle mi? Evet sevgili okur, buraya kadar cok iyi anlamissin :)
Sayisal degerler ne anlama geliyor? AHA’li urunlerin uzerinde genelde yuzdelik oran gorursunuz. %2, %10 gibi..Bu oranlar AHA’nin ne kadar konsantre oldugunu ve anladiginiz uzere soyucu etkisinin ne kadar fazla oldugunu gosteriyor. Durust olmak gerekirse ben %2 den fazlasina ihtiyacim oldugunu dusunmedigim icin ve cildimde kuvvetli bir soyulma istemedigim icin fazla yuzde icerenini hic kullanmadim. %2 benim icin ideal, hala bu sekilde devam ediyorum.. Zaten bu konularda dikkatli, daha dogrusu pimpirikliyimdir :)
Kullanimi: %2 kadar konsantre olan AHA’li urunu cildinize duzenli kullanimda soyulma durumu ancak 1 hafta 10 gunde hafif pullanma seklinde kendini gosteriyor. Bunu hissettigimizde bir peeling veya yumusak bir kese yardimiyla bu pullardan kurtulup nemlendirici uygulamak gerekiyor. Ve gunes koruyucumuzu da hem hassasiyet ihtimaline karsi hem de aslinda 4 mevsim kullanilmasi gerektiginden yeni lekeler sahibi olmamak icin mutlaka kullaniyor olmamiz lazim.. Yazdan ziyade AHA’larin kisin kullanilmasi cok cok daha dogru olacaktir.
Demedi demeyin, kullanim esnasinda hafif bir yanma batma hissi olabilir. Bu bir hassasiyet veya alerjen etkisi degilmis. Bilginiz olsun, korkmayin. Hemen geciyor.. Zaten ilk alisma evrelerini atlattiginizda ilerleyen sureclerde bu hissiyat olusmuyor.
Ben ne dusunuyorum? Ahali urunlerin ciddi cilt soyma islemlerinden farki var. Gercek anlamda cilt soyma islemi benim basvurmayi tercih ettigim veya ihtiyac duydugum bir yontem olmadi. Kimyasal peeling veya guclu diger soyma islemlerini yaptirmak isteyen var ise de kesinlikle soyucu urunlerin evde kullanilmasi taraftari degilim ben. Cunku bu noktada dikkat edilmesi gereken cok sey var. Soyma sonrasinda duzenli ve sik sik gunes koruyucu ve nemlendirici kullanimi gerekiyor. Tum bunlarin belli bir rutin ve dozajla yapilmasi gerekiyor. Bu soyma islemlerinden sonra savunmasiz olarak alttan cikan taze cilt gunesle temas ettiginde lekelenmeler inanamayacaginiz kadar hizli ortaya cikiyor..Velhasili kelam evde bu tarz urunler denemedim. Kimyasal peelingin evde yapilmasi da bana hem korkutucu hem sacma gelmistir. Klinikte de yaptirmayi dusunmem, tabi orasi benim titizligim. Yaptiranlara da hicbir sekilde sozum olamaz. Zaten cok fazla bilgi sahibi degilim henuz kimyasal peeling konusunda ama uzatmayayim bu kismi daha fazla.. 
Ozetle bu siraladigim sebeplerden kendim evde %2 AHA’li urun kullanmayi yeterli buluyorum.
Ben ne kullaniyorum? Ben Cyrene markasina ait %2 AHA urununu kullaniyorum. Internet sitesinden online olarak satin almistim. Memnunum ve suan degistirmeyi dusunmuyorum, henuz elimdeki urun bitmedi. Sonrasinda ne dusunurum su an bilemiyorum..
Ekleme: Artık DCL markasının %8 Aha Revitalizing Cream isimli ürününü kullanıyorum ve inanılmaz memnunum. Hem AHA hem de glikolik asit içeriyor. (25.01.2017) Yüksek oranlı ürün kullanmadan önce cildi alıştırmak gerektiğinden %2 ile başlamak makul.
Basini taslara vurmalar.. Sulfat ve silikonla gozeneklerinizi tikayan, icinde minik sedefler ile surdugunuzde cildinizi isil isil gosterip sizi placebo etkisiyle uzun vadede hicbir ise yaramamakla birlikte aptal yerine koyan kremlere dokulen paralara son vermek gerekiyor. Benim de bunlari ogrenmem cok uzun zaman aldi. Uzun zamanda edindigim bilgileri bi nefeste yaziya dokuyorumki, bu konuda bilgiye ihtiyaci olan kisi ciddi anlamda faydalanabilsin. Kendim denemeyip, deneyimlemeyip bilgi verdigim veya bahsettigim bir konu bulunmuyor. Bir uzman da olmadigim icin sadece kendi bilgi ve arastirmalarimla urun deneyimlerimlerimi harmanlayip nacizane size aktarmaya calisiyorum..
Uyari! Bir noktaya daha tekrar dikkat cekmem lazimki, AHA’li urunu disari cikmadan hemen once degil aksamlari kullanmak cok daha dogru olacaktir.
Lutfen! Okuyun arastirin, sorun sorusturun. Bu bahsettigim konuyu daha once hic duymadiysaniz AHA’li urun satisa sunan firmalarin danismanlik hatlarini arayip bilgi alin. Benim veya herhangi baska bir bloggerin her soyledigini kesinlikle yapmayin. Tek bir bedenimiz, cildimiz var. O yuzden bilincli olun, okuyun sorun ogrenin. Yuzunuzde muhim miktarda sivilce veya baska sorunlar varsa kesinlikle duydugunuz urunleri kendi kafaniza gore kullanmayin.
Sonuc.. 2 ay kadar duzenli kullanimla ciltte bir yenilenme ve aydinlanma elde ettim ben. 

Umarim faydali bir yazi olmustur. Deneyimlerinizi ve bu yazim hakkindaki yorumlarinizi da lutfen benimle paylasin

Sevgiler,
Balbakim

22 comments:

  1. Aha iceren urunler benim olmazsa olmazim, mutlaka elimin altinda bir tane bulunduruyorum. Favorim Derma E Overnight Peel. Cok faydali bir yazi olmus, ellerine saglik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Favorini biliyorum, mutlaka bakicam♡ Ne cok sevdigini blogda okumustum. Guzel yorumun icin de cok tesekkur ederim! ☆

      Delete
  2. "AHA"hhaaa! Bir şey daha öğrendim. :)

    ReplyDelete
  3. Bende aynı ürünü ekim ayı sonundan beridir sadece akşamları olmak üzere kullanıyorum ama sanki hiç birdeğişiklik yok gibi geliyor :( Elbette kesinlikle kimkimyasal peeling düşünmedim düşünmüyorum da ama ya iyi gözlem yapamadım ya da hakkaten bende hiç işe yaramadı :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pullanip hafif soyulma olmadı mı yani? Cok enteresan. Ben memnun kaldım kendi adıma. Sizde neden bir fark olmadi anlayamadim. Yerinizde olsam nerde hata yaptigim konusunda mutlaka Cyrene'e ulasip direkt bilgi alirdim. Sakin cekinmeyin, gayet ilgili bir firma.
      Herkes faydalansin istiyorum kullandigi urunden.. ♡

      Delete
  4. Çok faydalı bir yazı olmus tşekkürler :)
    Sizi takipteyim bana da beklerim :)
    http://suslusirine.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş. Benim de elimde Cyrene'nin bu ürünlerinden var. Henüz kullanma sırası gelmedi ama ilk fırsatta deneyceğim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim, cok sevindim faydali bulmaniza ♡

      Delete
  6. Replies
    1. Burdayım Hamarat'ım, yazılar devam edecek :)

      Delete
  7. Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim. Sizi takibe aldım bloguma da beklerim. http://griipalyaco.blogspot.com.tr/

    Sevgiler..

    ReplyDelete
  8. Ama nerlerdesin, instagramı kapattın zaten :((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet canım samimiyetsiz bloggerlardan, çekilişlerden, takipçi endişesinden, insanları yalan yanlış ve reklam uğruna, çıkar uğruna yanlış yönlendiren insanların içinden kaçarak uzaklaştım.
      Yazılar devam edecek, gerçekten takip etmek isteyen insanlarla her türlü iletişiriz zaten ♡

      Delete
  9. Bu yazınızı çok faydalı buldum. Bende alacağım. Derma e yi araştırırken karşıma çıktı. Bu ürünü de deneyeceğim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok sevindim faydali bulmaniza ♡ Tek duymak istedigim birilerinin faydalanması zaten ♡♡

      Delete
  10. Yazı gelmeyecek mi artık? Her gün bakıyorum ama umutlarım tükendi :(

    ReplyDelete