Wednesday 14 January 2015

Saç Rengi Hakkında Toplum Öğretileri ve Yanlışlar Üzerine

Sac konusunda yine kendi bildigim, kendi inandiklarimdan bi kuple sizinle paylasmak uzere bu yaziyi hazirladim. Bu tarz yazilarin devami olup olmayacagi alacagim geri donuslere bagli olarak degisecek. Bakis acilari, dunya gorusleri turlu turlu, bicim bicim. Bu yuzden kimse ile ayni fikirde olmayi beklemiyorum ama nacizane benim yorumlarim asagidaki sekilde…

Sacimizda kesinlikle moda kavramindan bagimsiz olarak dusunup ten renginize ve yuzunuze yakisan rengi kullanmamiz gerektigini dusunuyorum. Uzun yillar hevesle sacini kizildan kahveye, balkopugu balyajdan rofleye degisik sekillerde boyatmis ve sonunda bunun kendi kendimize eziyet oldugunu cok gec farketmis biri olarak soyleyebilirim ki, en guzel sac rengi Yaradan'in bize uygun gordugu renk. Artik  kendi dogal sac rengimi kullaniyorum ve hic olmadigim kadar memnunum. Cunku ne kafamizda yarattigimiz renk tonunu yakalayabilecek bir kuafor bulabiliyoruz, ne de o dizide gordugumuz oyuncunun sac rengi onun kadar bize de yakisiyor.

Sari veya buna denk acik renk sac insani daha guzel, daha modern gosterir dusuncesi tamamiyle empoze bir dusuncedir. Yani guzelim saclarini acik renge boyadiginda daha guzel olacagini dusunen kisilere bu noktada kiziyorum. Bu bana gore turk toplumunun genel olarak kahve-siyah renk pigmentli sac sahibi olmasindan kaynakli olarak ve –insan kendinde olmayani ister- yetmezliginden ortaya cikmis bir bakis acisidir. Turk erkeginin sari sac hayranligi da ayni durtuyle meydanlarda boy gostermektedir. Bunlar bize icinde bulundugumuz toplumun ogretileridir. Yutdisina cikmis ve sari irka sahip ulkelerde bulunmus koyu sac sahibi bayan okuyucular suan iclerinden oralarda aldiklari iltifatlari ve hayranlik ifadelerini sag bastan sayiyorlar eminim.


                                              Hair styling tool (clipped to polyvore.com)

Boya yaptirmak bir maliyet. Iyi bir kuaforde yaptirmak daha buyuk maliyet. Acik renk sacin yuzu donuk gostermesi sebebiyle makyaj yapmak zorunda hissetmek ayri bir dert. Dip boyasi gelen sacla gezmek cok itici ve surekli dip boyasi yaptirmak da baska bir maliyet. Boyasiz sacin yumusakligini ve parlakligini boyali bir sacta gormek cok zor. Magazin dergilerinin, televizyonlarin ve guzellik bloglarinin renk renk desen desen :) sec begen tarzi ozendirmelerinden etkilenip sacini boyatan ve sonrasinda boyayla, sac rengi actirmayla gelen yipranmayi, kurulugu, catallasmayi telafi etmek icin renk koruma, kuruluk giderici, kirik onleyici bakim urunleri derya-denizinde bogulan kadinlariz. Boya sebebiyle olmasa da daha parlak, daha az kirikli olmasi icin yapilan temiz icerikli hazir bakimlar ve kendi uyguladigim organik bakimlar ise benim ozel zevkim :)

Simdi ben burda sacinizi asla boyatmayin diye davullar calmiyorum yanlis anlasilmasin. Yalnizca bi durup dusunmek, gaza gelmemek, kadinlara karsi kullanilan pazarlama carkinin kolay bir musterisi olmamak ve sagligini, dogalligini dusunmek durumunda olmak sebebiyle ozenli ve bilincli hareket etmek lazim gelir diyorum. 'Aman canim bunun da ici gecmis' diyenlere de bir not: daha cok yaslanmadim, 30 biraz ilerde gorunuyor :)
Ha bu arada dogustan havuc kizili saclara sahip olanlari ise kucuk kucuk isirarak yemek istiyoruuuumm :)

Beyaz saclarindan muzdarip olup sac boyatmak zorunda olan kadinlarin buraya kadar soylediklerimin disinda tutulmasi gerekiyor. Kisinin kendini yasli veya ozensiz hissediyor olmasindan ileri gelen bir sebeple sacini boyatiyor olmasina asla sozum olamaz. Hani yogun beyazlarim cikmayip dagilimi normal olabilirse isik gibi duran beyazli saclarimla gezecegime de -kafama saksi dusmezse- inaniyorum :)

Sacinin bir teli kirilsa kendine dert eden guzel kadinlara, duygulu kadinlara ‘Sevgiler’,
Balbakim

4 comments:

  1. Ne yalan söyleyeyim saç boyaları hakkında yazı paylaşacağınızı duyuca saçını hiç boyatmamış bir "tuhaf" bünye olduğumdan yazının ilgimi çekmeyeceğini düşünmüştüm. Ama her satırını Hah! " ; "İşte böyle! " ; " Tam da öyle! " nidalarıyla okudum. :) Bunca düşünceyi beynimden aşırmış olma ihtimaliniz olmadığına göre sadece sizi ayakta alkışlamak düşer bana. İmzamı atar geçerim... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne cevap verilir hiç bilemedim, sadece çok çok mutlu olduğumu söyleyebilirim! ♡
      Her satırı özenerek yazılmış yazıları büyük itinayla okuyan insanların varlığını bilmek o kadar güzel ki !

      Delete
  2. Çok güzel yazı olmuş elinize sağlık :)
    Bana da beklerim.. beautycoma.blogspot.com

    ReplyDelete