Friday 16 January 2015

Kil Maskesi Nedir, Ne Değildir?

Kil dogada bulunan granitin yavasca asinmasindan elde edilen, cok ucuz ve ayrica hem aktarlarda hem de dogal urunler satan yerlerde kolaylikla bulabileceginiz bir madde.

Kilin cildin derinlerinden yag ve kirleri sokup alabilme kabiliyeti var. Yesil kil ve beyaz kil olmak uzere cesitleri satiliyor. Beyaz kil her cilt tipi icin uygun olmakla birlikte yesil kil daha etkili bir yapiya sahip oldugundan ve suyu tutma ozelligi baska bir deyisle ciltteki nemi emip kurutma egiliminden dolayi da kuru ciltlerin kacinmasi gereken kil cesidi olarak tanimlanabilir.

 
(Photo from sublime-beauty.net )

Cildim guzellessin istiyorsaniz kilin kullanabileceginiz en iyi maddeler listesinde yukarilarda biyerlerde yer aldigini biliyor olmaniz lazim. Tek basina su ile karistirilip maske olarak kullanilabilmesinin yaninda evde maske yapiminda yaglar ve farkli baska malzemelerle de kullanilabilecegi soyleniyor. Bu noktada belirtmem gereken birsey var. Kilin evde maske yapimi asamasinda gul suyu, adacayi, limon suyu, sirke, sut ve yaglarla karistirilabilecegi internet doktorlarinin (!) verdigi bilgilerden. Ancak bunlari kendim uygulamayi denemedim ve denemeyi de dusunmuyorum. Asidik ozelligi olan limon suyu bikere her aklimiza gelen maskeye karistirilabilecek bisey degil, neyle tepkimeye girip girmeyecegini bilmek gerekiyor. Gul suyuna sozum yok ancak adacayinin da bildigim kadariyla hormonal etkileri var. DIY (do it yourself) denen evde uygulamasi ve yapilmasi mumkun maske ve bakimlar konusunda kesinlikle cok dikkatli olmak gerekiyor. DIY uygulamalarinda neleri yapmayacagimizi ve kozmetik alisverislerinde de neleri satin almayacagimizi bildigimiz takdirde hersey cok kolay!

Yuzumuze rutin halinde temizlik urunlerimizi kullanmiyorsak haftada bir yapilan kil maskesinden tek basina medet ummamak gerekiyor. Ancak duzenli bir sekilde cildimize temizlik ve bakim yapiyorsak haftada bir yapilan kil maskesi ile de cildimiz sahlanabiliyor :)

Aynen sac bakiminda oldugu gibi kurutucu icerikli urunlerin uygulanmasi sonucu cilt de sac gibi kendi dogal yag dengesini  (sebum) yakalayabilmek icin yag salgilamayi artiriyor. Yani cildim cok yagli diyip haftada bir yapilmasi gereken kil maskesini her gun veya gun asiri yapan kisiler aslinda ciltlerinin yag dengesini altust etmek icin davetiyeyi kendileri hazirliyor.

Faydalari:
  • Cildi matlastirici ozelligi sayesinde duru bir gorunum elde etmenizi sagliyor.
  • Duzenli kullanimda gozenek, siyah nokta gibi sorunlarin asilmasina on saflarda destek veriyor.
  • Sicak dusun ardindan yuze verilen buhar ile gozeneklerin acilmasinin hemen sonrasinda uygulanmasi halinde siyah nokta temizliginde cok ise yariyor.
  • Olu derinin ciltten atilmasi icin de yardimci.
  • Cildi sikistirdigindan sarkma ve yaslanma karsiti bir guzellik malzemesi. Boyun bolgesi icin de rahatlikla kullanilabiliyor. Maskeyi vucudun diger bolgelerine guzellik merkezi ve hamamlarda yaptiran kisiler de duyuyorum ancak ben boyle bisey denemedim.
  • Cildi temizlemek ve toksinlerden kurtulmak icin kil maskesi birebir.
Uygulama: Goz cevresinin genis bicimde olmak uzere dudaklar ile birlikte uygulama disi birakilmasi gerekiyor. Maskeyi (benim cildim karma oldugundan mutevellit) T bolgeme ince bir katman surup max.10 dk bekledikten sonra yikiyorum. Kil maskeleri uzun bekletildigi takdirde yuzde fazlaca gerginlik, hassasiyet, kuruma, kizarma ve batma olabiliyor.

Uygulama Sonrasi: Kil maskesi sonrasi maskeyle temizlenen gozeneklerin toparlanmasi icin rutin uygulama tonik kullanimidir. Kullanacaginiz bu tonik alkol icermiyor olsun lutfen. Cildin maske yapilmis, olu derisinden arinmis, hassas bir aninda alkolle muhatap olmasi icimi parcaliyor:) Ben maske yaptigim zamanlar tonik yerine buz kaliplarinda dondurdugum maden suyundan kucuk bi parcayi alip butun yuzume gezdiriyorum. Azicik usuyup tabi hafif de bi kizariyoruz :) ama yazin daha kolay ve ferahlatici bu uygulamayi yapmak. Buzun etkisiyle dirilesen cilt maden suyunun etkisiyle de gozeneklerini toparliyor. Bayiliyorum bu uygulamaya, Denemeyen kesinlikle denemeli! Sonraki asama nemlendirici tabiki hepimizin bildigi uzere.

Olumsuz etkileriyle karsilasmamak icin ben cimento tozunun bile kil diye yutturulabildigi bir zamanda cesaret edip acik kil alamiyorum artik. Hazir kil maskelerinin de hijyenik olmadigi soyleniyor (acip kapatip aylarca kullanmak acisindan). Ancak ben icerigini mutlaka okumak kaydiyla yine de hazir maskeyi  mantikli buluyorum. Tercih size kalmis. Iceriginde kimyasal madde, parfum, paraben, koruyucular, petrol kaynakli madde iceren kil maskelerini kesinlikle tercih etmemeliyiz dememe bilmiyorum gerek var mi :)

Yine organik urun arastirmalari turuna ciktigim bir gunde bir Avm’de magazanin rafinda bir kil maskesi gordum. Ambalaji biraz uyduruk gorundu gozume. Yerli mali yurdun mali bu urun Istanbul’da uretiliyormus. Beyaz plastik ve super basit bir kutu. Uzerinde Arapca yazilar filan yaziyor Turkce ve Ingilizcenin yaninda. Hic guvenilir bi imaj birakmadi bende. Kaliplasmis on yargilar, empoze dusunceler, stereotype durtuler elbirligi ile ‘bu urunu almaaa alma’ diyordu bana. Ne ayip! Bol miktar para dokup, zararli kimyasallari yuzune surmeyince rahat etmiyor tabi modern zamanlar kadini.

Zaten almiycam da eh hadi bi bakiyim iceriginde ne var, sonucta ‘surete degil aslina bakmam lazim’ dedim. Ambalaji yan cevirmemle birlikte gorulen etiket sunu soyluyor:
Icindekiler: Melisa yagi (Melissa oil) , Havuc yagi (Carrot oil), Kayisi yagi (Apricot oil), Limon yagi (Lemon oil), Papatya yagi (Chamomile oil), Defne ozsuyu  (Laurel essence) ve Kil (Clay).

Kalbim! :) Tam da bana gore bisey gibi duruyor bu. Hemen aldim tabii :)

Piyasada birsuru markanin organik kil maskesi var ama suan elimdeki urunden (merak edenler icin: Isik Baharat) memnun oldugum ve henuz icerisinde bir miktar maske bulundugu icin yakin zamanda yeni bir maske almayacagim gibi. Elimdeki urun biter bitmez de Moshos Garden Amber&Kil maskesini alip deneyecegim.

Son olarak benim unuttugum ve sizin paylasmak istediginiz birsey varsa lutfen yorum olarak ekleyin.

Sevgiler,
Balbakim


4 comments:

  1. Ben kil maskesini hatta maske uygulamasını uzun zamandir es geçiyordum,bu bi işaret olmalı :)♥ bu arada moshos garden bayildigim bi marka, hem yerli hem de organik,onun maskesi alınmalı kesinlikle. Bir de sıcak havlu yüz temizleyicisini şiddetle tavsiye ederim :) sevgiler ve çok teşekkürler

    ReplyDelete
  2. Harika bir yazi olmus canim emegine saglik!! Ben de kil maskesi uyguluyorum ve cok cok memnunum. Cildi matlastirmasi güzel ancak dedigin gibi kuru ciltleri daha da kurutabiliyor. Cildimin kuru oldugu zamanlarda kili yogurtla karistirip uyguluyorum müthis oluyor. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eylem'cim güzelliğine güzellik katıyorsun yani:) Güzel yorumun için çok çom tesekkur ederim ♡

      Delete