Saturday 10 January 2015

Plastik Tüplerdeki Renkli İşaretlerin Manası Nedir ?

Tam da icerik yazilarimin uzerine denk gelen bir durumu yaziya dokmek istedim. Internette bircok sitede ve sosyal aglarda buyuk bir sevkle yayilan bir paylasim var. Ben bugun gordum fakat geriye donuk baktigimda uzun zamandir baya paylasimi yapilmis. Facebookta kisisel hesaplardan, gruplardan, saglikli yasam sayfalarindan duyurulari yapilmis. Tweetler atilmis, toplu mailler gonderilmis. ‘Kesin Bilgidir Yayalim Arkadaslar’ demisler. Dahasi haber sayfalarindan bazilarinda haberi yapilmis :) Haberin hemen asagida bir ekran kopyasi ve renkli yazi ile bu haberi paylasiyorum goren gormeyen herkes icin.


Kaynak:Uludağ Sözlük ,Dokuz Eylül Universitesi.
Tüplerin altına dikkat…
Satın aldığınız diş macunu, şampuan, krem vs gibi tüp içinde sunulan ürünlerin arka yüzlerinde yer alan koyu renkli küçük karecikler mutlaka hepinizin dikkatinizi çekmiştir.
– Bu karecikleriden koyu renkli olanlar, özellikle siyah renkli tüp içeriğinin tamamen kimyasallardan oluştuğunu gösterir.
– Kırmızı renkli olanlar ürünün %70’in üzerinde kimyasal içerdiğini gösterir
– Yeşil renkli karecikler ise ürünün %100 doğal etken maddeler içerdiğini gösterir.
Yeni bir kozmetik ürün alırken sadece bu kareciklere bakarak ürünün ne oranda kimyasal içerdiğini anlayabilirsiniz.
Bu önemli bilgiyi lütfen siz de paylaşınız.

Bir Universitenin adinin anilmasini geciyorum. O inandiricilik icin yapilmis bisey olabilir. Fakat millet olarak o kadar okumuyoruz, o kadar arastirmiyoruzki; onumuze ozet bir bilgi gelmis: ‘’Dis macunu, krem vesaire gibi tupte satilan urunlerden tuplerin alt kismindaki renk kirmiziysa icerik %70 kimyasal, siyahsa %100 kimyasal, yesilse tamamen dogaldir.’’ Bakiniz cok bilimsel veriler barindiriyor iceriginde :)

Ben de bu haberi okuyunca dedimki bilinclenmek icin insanlara saatlerce yazilar yaziyoruz, icerikler arastiriyoruz, okuyoruz bakiyoruz.. Megerse kirmizi yesil siyahmis olay :) Neyse basima bisey gelmesin diye (bknz: batil inanc:)) daha fazla irdelemek istemiyorum.

Olayin ozune geleyim, kozmetik ve temizlik maddelerinin icerik etiketlerinde kullanilan maddelerin oran ve miktarlarinin yazmadigi, bazen icerik etiketinin hic bulunmadigi durumdayken; tum dunyada  renklerle ortak bir dil kullaniliyormus da, megerse biz bilmiyormusuz.. Boyle bisey mumkun olabilir mi?

Esasen bu isaretlemeler tupleri kesme makinelerinin bir imzasi imis. Tupler kesim cihazinda parcalara ayrilirken makinenin kesim yapacagi yeri ayirt edebilmesi acisindan tupler isaretleniyormus. Yani her ebattaki tupu farkli makina ile kesmek yerine uzun tupler degisik reklerle isaretlenip ayni makinayla farkli noktalardan kesiliyormus. Simple present tense olarak ben boyle anladim olayi :)

Peki ben bunu nasil ogrendim? ‘How plastic tubes are made?’ seklinde google da search ettiginizde Tube.org sistesinde cikan sayfada renkli isaretlemelerden bahsediliyor. Daha sonra Youtube'a ‘Cutting plastic tubes’ yazip aradigimda cikan su videoda 1.dakikadan sonra isaretli yerden kesimi kendi gozlerimle de gormus oldum. Bu konular bayanlara uzak malumunuz. Buyrun siz de bakin.


Ozetle sagliginiz hakkinda titiz davranmaniz cok hos ancak bununla dalga gecer gibi asparagas haber yazip, bunlarin bilimum sitelerde yayilmasini keyifle izleyen troller cok!
Icini dokme yazisi gibi oldu :) Saglikli kalin ve lutfen bilincli kalin.

Sevgiler
Balbakim


6 comments:

  1. Bunun asparagas olduğunun ben de bilincindeydim hatta yıllar evvel ilk gördüğümde araştırmış ve gerçeği öğrenince tebessüm etmiştim. Ama şu aralar tekrar hortladı bu haber. :) "nüktedan" amcalar, insanların hassasiyetini malzeme etmişler anlaşılan... Körü körüne inanılan bilgiler cenneti yurdum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet hortlamis :) Ben yeni gordum cunku birsuru yerde paylasiliyor. Aslında yazsam mı yazmasam mı karar verememistim ama içerik yazılarımın uzerine gelince boyle oldu :)

      Delete
  2. Bu olay çoğu kişi için oldukça inandırıcı oldu ki aksine inanmak istemeyenler çoğunlukta. Blogun hayırlı olsun. Ben de seni bloguma beklerim canım. Sevgiler

    ReplyDelete
  3. Harika bir paylaşım, takipteyim!

    ReplyDelete